Een samenwerking die werkt

Een samenwerking die werkt
Al ruim 20 jaar oud is de samenwerking tussen Woningcorporatie Eigen Haard en SDR Elektrotechniek. En in die 20 jaar heeft SDR voor een van de grootste woningcorporaties van Amsterdam inmiddels heel wat storingen opgelost, projecten uitgevoerd, bijzondere momenten meegemaakt èn bijzondere mensen ontmoet. Het contract van Eigen Haard beslaat nl een groot aantal woningen, maar liefst 42.000! Vanwege dit grote aantal, wordt het contract samen met een andere technische dienstverlener uitgevoerd.

Het onderhoudscontract met SDR bestaat onder andere uit het verhelpen van alle storingen op elektrotechnisch gebied binnen het woningbezit en voor alle huurders van Eigen Haard. Denk hierbij aan storingen aan de elektrotechnische basisinstallatie in de woningen of bv de verlichting of videofoon- en intercominstallaties in de algemene ruimtes (zoals trappenhuizen en galerijen).

Storingen
Huurders melden storingen via het klantenportaal, per email of telefonisch bij onze servicedesk. Een afspraak met de monteur wordt dan gelijk voor hen ingepland. Een groot voordeel van het klantenportaal van Eigen Haard huurders is, dat men zelf op een geschikt moment de gewenste tijd kan inplannen op basis van de beschikbaarheid van de monteur. Deze afspraak wordt real-time in onze monteursplanning ingeboekt en de huurder ontvangt hierna direct een bevestigingsmail. Buiten kantoortijden staat de storingsdienst van SDR klaar om de huurders van Eigen Haard te helpen bij storingen die niet kunnen wachten tot de volgende werkdag. Na een melding buiten kantoortijd wordt de huurder snel teruggebeld door de storingsmonteur en wordt de situatie overlegd en wordt bepaald of direct actie nodig is, of dat de storing de eerstvolgende werkdag verholpen kan worden.

Alhoewel de monteurs tegenwoordig via hun tablet de werkopdrachten digitaal binnenkrijgen, komen onze monteurs iedere ochtend naar het SDR kantoor in Amsterdam. Om kennis uit te wisselen, om te overleggen en om materialen op te halen die ze een dag ervoor besteld hebben via hun tablet. Na de ochtendspits van de huurders (lees: de kinderen op tijd op school krijgen), gaan de monteurs rond 07.45 uur op pad om de storingen van de Eigen Haard huurders op te lossen.

Aanvullende dienstverlening
Maar onze dienstverlening voor Eigen Haard omvat niet alleen storingen. Ook als er twijfels bestaan over het verbruik van een bepaalde installatie, de veiligheid in twijfel wordt getrokken of men sabotage vermoedt, wordt SDR door Eigen Haard ingeschakeld om hen te voorzien van informatie en meetgegevens. Daarnaast voeren we regelmatig diverse projecten voor Eigen Haard uit, zoals conventionele verlichting vervangen door LED, intercom/videofoon installaties vervangen of laadvoorzieningen voor elektrische auto’s in parkeergarages aanbrengen.

We overleggen regelmatig met Eigen Haard en bespreken o.a. trends en nieuwe ontwikkelingen. Ook de kwaliteit van onze dienstverlening wordt tijdens deze overleggen besproken. De samenwerking tussen Eigen Haard en SDR werkt daarom goed, er wordt continue gezamenlijk aan het verbeterproces gewerkt.

Wilt u weten wat onze afdeling Service en onderhoud voor uw bedrijf kan betekenen? Neem dan contact op met Bob Snoek, hoofd Service & Onderhoud, via 020-5110880. Bob vertelt u graag meer over alle mogelijkheden.